Мій персональний день подяки

Просто так, без жодного релігійного підтексту, хочу висловити слова́ подяки.

До всього хорошого швидко звикаєш. Сьогодні я хочу написати про щось таке, на що ми зазвичай не звертаємо уваги. Щось, що начебто було з нами завжди. Щось, без чого ми вже не мо́жемо жити.

Увага! Все, що я тут пишу, я пишу від щирого серця. Ставлю посилання, як хочу, ніяк нічого ні з ким не узго́джуючи. Ніхто мені не платить за рекламу, це просто мій сайт і моя особиста думка.

Телеком

Як програміст, я упере́дженно ставлю питання технологій на перше місце.

Дякую всім українським інтернет-прова́йдерам за те, що в Україні вельми якісний та відносно дешевий інтернет. Деякі люди навіть кажуть, що по цінам на швидкісний інтернет Україна на першому місці в світі. Думаю, це вдалий результат здорової конкуренції.

Особливо хочу подякувати своєму провайдеру LocalNet — зокрема за те, що вони надають своїм користувачам статичну IP-адресу з додатковою можливістю налаштування PTR. Завдяки їх стабільному сервісу я просто вдома багато років тримаю власний поштовий сервер, DNS-сервер та числе́ні веб-сайти.

Мій мобільний оператор Київстар теж непоганий. Все працює і коштує не надто дорого.

Чи хтось пам’ятає, що лише 21 рік тому скасували необхідність отримувати в Укрчастотна́гляді «дозвіл на право експлуатації абоне́нтського терміналу», себто мобільного телефону? Міліція колись реально перевіря́ла ті папірці!

Супермаркети

Як пересічний українець, я знаю, що шматок хліба може бути важливішим за технології.

Дякую мере́жам супермаркетів Сільпо і АТБ за те, що вони є і за те, які вони є.

Сільпо пречудо́ве, з їх файним дизайном нових магазинів, зі смішни́ми випадковими передба́ченнями на чеках і з реально широким асортиментом, навіть як на мій доволі вибагливий (і часом трохи збочений) смак. Свіжі овочі, фрукти з усього світу, м’ясо, ковба́си, числе́ні особливі сири найкращих сортів, піца, кулінарія — там є все те, що мені треба.

«Норди́чний», «Лісова́ пісня», «Лев і Самсон». Які ж ви гарні.

Відвідуючи Сільпо, я нерідко відчуваю: тут якісь люди старалися, думали про різні дрібниці і зробили ці магазини з любов’ю. Тож супермаркети Сільпо красиво виглядають, забезпечують мене смачною їжею і приємними емоціями.

Мережа АТБ інша, дещо суворіша, але вона є реально всюди і на них реально можна покладатися. Уявіть: дорога, ніч, злива, незнайоме місто, і крізь дощ сяє вивіска АТБ. І я можу бути певен, що там в них для мене знайдуться сухі шкарпетки.

Чому все це мене так хвилю́є? Я пам’ятаю магазини свого радянського дитинства. Черги. Всюди черги. Нескінче́нні черги. Черги зовсім не такі, як зараз до каси: тоді люди годинами стояли на вулиці, щоб увійти до магазину; стояли, не знаючи, чи вистачить їм того, що «викинули» в продаж. Пам’ятаю напівпоро́жні, а часом і зовсім поро́жні прилавки гастроно́мів. Дуже, дуже міцно пам’ятаю жахливий сморід радянських овочевих магазинів. Нена́виджу ті спогади.

І як же добре у нас тут! Пліснява у магазині може бути хіба що Penicillium roqueforti.

Уся́ке різне

Мені подобається Пузата Хата. Нормальна така їдальня. Проста і смачна їжа. Можна просто прийти поїсти. А можна прийти, знайти місце біля розетки і засі́сти з ноутбуком на кілька годин, якщо хочеться — люди і так роблять. І я так робив.

Мені подобається Нова Пошта. Звичайна, нормальна пошта для людей. Вона просто робить свою справу, досить чітко і дуже швидко. Я нечасто користуюся послугами Нової Пошти, але точно знаю, що життя без неї було б значно гірше.

Ще мені подобається багато різних комерційних організацій і навіть державних установ, список яких був би надто довгий, навіть якби я зміг пригадати їх усіх. Якість мого життя підтримують на належному рівні різні кафе і ресторани, кінотеа́рти, торгівельно-розважальні центри, комерційні медичні установи, величезні будівельні гіперма́ркети і маленькі інтернет-магазинчики.

Контраверсійне

Комусь може це здаватися дивним, але мені подобається Приватбанк. Так, Приват часто критикують. Так, у мене іноді бували проблеми при користуванні банківськими послугами. Але насправді серйозних проблем в мене не було, просто якісь неприємні дрібниці, і навіть ті дрібниці потроху вирішуювалися.

А так, ну банк як банк. Великий банк. Багато відділень, багато банкоматів. Рахунки відкривають, картки видають, Google Pay з ними нормально працює, телефон на касі каже «дзинь».

Ще я бачив Приват24 і бачив інтернет-банкінг у деяких інших банках; і, як на мій погляд, Приват24 зроблений дуже пристойно.

Є у мене суто технічні питання стосовно криптографії, ключів, організації роботи АЦСК та всього такого. Але це лише тому, що я дещо схиблений на криптографії. Звичайні люди цим не перейма́ються, просто користуються і все.

Тож, якщо чесно, я дійсно задоволений Приватба́нком.

Fin

Дякую всім, хто прочитав.

Щодня ми занурені у справи сьогодення, думаємо про маленькі невдачі і маленькі перемоги. Але якщо змінити масштаб, глянути на картину в ціло́му, то стає видно: у ме́не чудове життя.

Наостанок, пропоную вам відео: стендап-комік Луї Сі Кей розповідає, що Everything is amazing and nobody is happy. (Це посилання на YouTube; якщо вам незручно дивитися відео, то можна прочитати скорочений транскри́пт).

Колись давно я переглянув те відео, поржа́в і наче забув. Потім з часом я почав замислюватися над «звича́йними» повсякденними речами, тобто над усім тим, про що зазвичай люди не зами́слюються. Те, що є завжди, як повітря.

І, до речі, ціну́йте чисте повітря.